ECGs Hjemmeside 2.0: Et Blikk på Vår Fornyelsesprosess

Forbedret Funksjonalitet, mer innhold og et bedre Design: Vår Nye Hjemmeside

Vi håper at vårt forrige innlegg var interessant for dere og ga et godt innblikk i oss og bedriften ECG. Vi ser frem til å dele flere spennende nyheter og satsinger med dere i tiden som kommer. I det siste har vi brukt mye tid på planlegging og kartlegging, samt lagt ned en stor innsats for å fremheve og implementere vår nye satsing på ISO-tjenester for både våre kunder og ansatte. Et viktig mål har vært å øke antall oppdrag, komme inn i større prosjekter og ikke minst styrke eksisterende samarbeid ved å kunne tilby et mer komplett og helhetlig tjenestetilbud.

I takt med vår strategiske utvikling og ambisjon om videre vekst, har vi som mål å presentere vår bedrift, våre tjenester og våre nye satsinger på en profesjonell og effektiv måte. Vi ønsker å bli enda mer synlige i markedet og derfor er vi godt i gang med å oppgradere flere aspekter av bedriften. En stor del av dette arbeidet har vært å ta for seg hjemmesiden vår, slik at den bedre reflekterer hvem vi er og hva vi tilbyr.

Før og etter
Before After

Hvorfor Fornye Hjemmesiden?

En av de største fordelene med en nettside er dens ubegrensede rekkevidde. Enten det er kunder fra nærområdet, andre deler av landet, eller fra utlandet, gir en god nettside oss muligheten til å presentere oss på best mulig måte og ikke minst dele vår informasjon. Dette er spesielt viktig i en tid hvor digitalisering og digital markedsføring blir stadig viktigere. Å investere i en god nettside er avgjørende for enhver bedrift, da det ofte er basen for all annen aktivitet.

En av våre nye sider

Vi innså at vår gamle nettside ikke lenger var tilstrekkelig for å oppfylle våre krav til innhold og informasjon, og den manglet både tjenester, bilder og annet innhold. Det var på tide med en oppgradering. En hjemmeside skal være en god base som tydelig viser hvem vi er, hva vi gjør og hva du kan forvente av bedriften ECG. Dette er viktig for å tiltrekke nye kunder, men også for å vise eksisterende relasjoner at vi kontinuerlig jobber for å bli bedre og er i takt med det skiftende markedet.

En profesjonell nettside er ikke bare et digitalt visittkort, men et kraftfullt verktøy for å skape aktivitet, engasjement, fremme referanser og videre salg.

Viktigheten av Kontinuerlig Vedlikehold: Spar Kostnader med Intern Hjemmesidehåndtering

I Norge har over 80 % av bedriftene en hjemmeside, noe som understreker hvor essensielt dette verktøyet er. Kvaliteten på disse sidene varierer imidlertid betydelig, da mange bedrifter undervurderer viktigheten av regelmessig vedlikehold og oppdatering. En god hjemmeside krever kontinuerlig arbeid. Ofte outsources utviklingen til byråer, som leverer en funksjonell nettside, men sjelden forbedrer eller oppdaterer den uten ekstra kostnader. Byråer satser ofte på videre tjenester til bedriften ved å tilby vedlikeholdspakker og tar høy timepris for ytterligere utvikling. Ved egen erfaring og et tips er at bedrifter kan spare mye penger ved å ha ansatte med interesse for hjemmesider eller ved å ansette noen i en markedsføringsrolle for å håndtere dette internt. Dette gir større kontroll over kontinuerlige forbedringer og gjør det mulig å opprettholde en dynamisk og relevant nettside.

Innhold og Fokusområder

Med vår nye hjemmeside ønsker vi å tydelig fremheve våre kjerneområder og nye satsinger. Vi har fokusert på å skape et bedre og mer engasjerende design, samtidig som vi har lagt inn grundigere informasjon, mange bilder og videoer om vår virksomhet. Hele 12 nye sider er lagt til.

I ECG har vi den siste tiden utvidet tjenestetilbudet, flyttet til nye lokaler på Årsnes, økt kapasiteten, ansatt flere medarbeidere, og inngått nye og større samarbeid om spennende prosjekter. Alt dette arbeider vi med å implementere og synliggjøre på vår hjemmeside. Selv om ikke alt er ferdigstilt ennå, er vi godt i gang og fornøyde med resultatene så langt.

Noen av områdene vi står sterkt i inkluderer våre produkter, stål- og aluminiumskonstruksjoner, maskinparken vår, utleie av fagfolk og ISO-tjenester.

Underside for konstruksjoner
Underside for stillas

En Kontinuerlig Prosess

Selv om vi er fornøyde med de forbedringene som er gjort så langt, er vi klar over at arbeidet med hjemmesiden er en kontinuerlig prosess. Vi vil fortsette å oppdatere og forbedre innholdet for å sikre at det alltid er relevant og nyttig for våre besøkende. Målet er å ha en hjemmeside vi kan være stolte av, og som kontinuerlig fornyes for å holde tritt med våre fremskritt og ambisjoner.

Det vil kommer mer om vår portefølje, prosjekter og referanser. Vi skal og freshe opp kontakt oss, og det gjenstår noen flere sider rundt våre tjenester.

Bildevegg
Før og etter (deler av siden)
Before After

Tips til å Forbedre Din Bedrifts Hjemmeside

For bedrifter som føler at deres nåværende hjemmeside ikke fremstiller dem på best mulig måte, kan vi gi noen tips til: Start med en grundig analyse av eksisterende hjemmeside. Kartlegg hva som fungerer godt og hva som ikke gjør det. Identifiser klart behovene til bedriften: hva ønsker dere å kommunisere, og hvordan kan det presenteres på en tydelig og oversiktlig måte?

En essensiell del av forbedringsprosessen er å ha gode rutiner for å samle og lagre relevant informasjon, bilder og videoer av bedriften, de ansatte og deres arbeid. Kvalitetsbilder og engasjerende videoinnhold er avgjørende for et attraktivt design og en engasjerende hjemmeside.

Videre er det viktig at innholdet presenteres på en profesjonell måte og er enkelt å navigere gjennom. Sørg for at hjemmesiden er responsiv og optimalisert for alle plattformer, spesielt mobiltelefoner.

Det kan også være betydelige kostnadsbesparelser ved å vurdere å ansette internt eller dra nytte av de ansattes kunnskap og erfaring med hjemmesider. Byråer kan ofte kreve opptil 1000 kr per time, og selv små justeringer kan raskt bli kostbare.


Kontinuerlig Forbedring

For å sikre at din bedrifts hjemmeside representerer dere på best mulig måte er det viktig å oppdatere den jevnlig med nytt innhold. Her er det viktig å være kreativ, skape engasjement, men også vise at bedriften er aktiv og oppdatert. Det er alt for mange bedriftshjemmesider som henger igjen med gammel informasjon. Det vanligste er ansatte som ikke lenger er tilknyttet eller tjenester som ikke lenger tilbys.
Husk også å bruk hjemmesiden som er verktøy for videre salg eller for å bygge tillit hos potensielle kunder. Vis frem dine suksesshistorier, referanser og ikke minst ha en god portefølje på hjemmesiden.

Når det meste er gjort så kan det være lurt å se på handlingsoppfordringer samt optimalisere hjemmesiden for søkemotorer som google. Dette vil forbedre synlighet og søkbarhet på nett, samt at man oppnår bedre resultater med hjemmesiden.

Før

Takk for du leste dagens innlegg

Vi gleder oss til å dele flere innlegg fremover. 

ECG facebook - Følg oss på vår reise

Nyhet

ISO Tjenester

Videre vekst

Blogg

Velkommen

Delinger

Facebook
LinkedIn

Spørsmål?

Ta kontakt med oss på

Årsnes industriområde N-5475

Stillas - Tjenester

Isolering - Tjenester

Overflatebehandling - Tjenester

Nyhet - Løftekapasitet Årsnes